هویت سازمانی تاثیر گذار با انتخاب رنگ برند

هویت سازمانی تاثیر گذار با انتخاب رنگ برند

سه‌شنبه 8 مرداد 1398

محبوبه اردکانی زاده

برند شما چه رنگی است؟ پاسخ به این سوال شاید در نگاه اول، ساده یا حتی کم اهمیت به نظر برسد، اما آنچه که حائز اهمیت است، این نکته است که رنگ برند، نخستین چیزی است که مردم با آن مواجه شده و می تواند نظر مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ ها با تمرکز به سه فاکتور مهم، به طور مستقیم روی احساسات مخاطبان تاثیر می گذارند، بنابراین، برندهایی با رنگ مناسب می توانند ماندگارتر، اثرگذارتر و حتی جریان ساز باشند. حس زیبایی شناختی نخستین فاکتور تاثیر گذاری رنگ هاست. برای مثال، برخی از رنگ ها با هم سازگار بوده و برخی از رنگ ها در تضاد شدیدی با هم قرار دارند. رنگ های … برند شما چه رنگی است؟ پاسخ به این سوال شاید در نگاه اول، ساده یا حتی کم اهمیت به نظر برسد، اما آنچه که حائز اهمیت است، این نکته است که رنگ برند، نخستین چیزی است که مردم با آن مواجه شده و می تواند نظر مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ ها با تمرکز به سه فاکتور مهم، به طور مستقیم روی …

دنبال تمایز نباشید، برند خلق کنید!

دنبال تمایز نباشید، برند خلق کنید!

چهارشنبه 8 اسفند 1397

محبوبه اردکانی زاده

در بازار آشفته و متفاوت امروز، در سازمان ها اغلب بر اهمیت تمایز برند (نیاز به ایجاد یا شناسایی جایگاه خاص در بازار که با آنچه رقبا در حال ارائه به مشتریان هستند، متفاوت باشد) تاکید می شود. از نظر ارزش اسمی، ایده تمایز خوب و در خدمت تقویت گفتمان درونی شرکت که می تواند به شکل گیری و بهبود محصول یا خدمات شرکت کمک کند، به نظر می رسد. اما اگر عمیق تر نگاه کنید، تمرکز بر تمایز یک شرکت یا برند، نواقصاتی دارد. دلیل اصلی آن این است که تمایز با تمرکز بر آنچه که رقبا انجام می دهند، شروع می شود و لزوما بر اساس آنچه مشتری می خواهد، نیازهای مشتری یا آنچه به برند ارزش … در بازار آشفته و متفاوت امروز، در سازمان ها اغلب بر اهمیت تمایز برند (نیاز به ایجاد یا شناسایی جایگاه خاص در بازار که با آنچه رقبا در حال ارائه به مشتریان هستند، متفاوت باشد) تاکید می شود. از نظر ارزش اسمی، ایده تمایز خوب و در خدمت تقویت گفتمان درونی شرکت که می تواند به شکل گیری …

۵ اشتباه بزرگ که در هنگام “برندسازی” باید از آنها پرهیز کنید

۵ اشتباه بزرگ که در هنگام “برندسازی” باید از آنها پرهیز کنید

چهارشنبه 1 اسفند 1397

محبوبه اردکانی زاده

شروع یک کسب و کار و ایجاد یک برند جدید کار ساده ای نیست و به مهارت فراوان، سخت کوشی و البته کمی شانس نیاز دارد. تصمیم گیری، فرآیندی است که همواره با ریسک موفقیت و عدم موفقیت همراه است. هرچه در هنگام تصمیم گیری برنامه ریزی و دقت بیشتری داشت، شانس موفقیت نیز افزایش پیدا می کند. در اینجا به چند اشتباه رایج  در پروژه ی برندسازی که همواره باید از آنها پرهیز کرد اشاره می کنیم.   توجه صرف به نیازها و خواسته های مشتری بدون در نظر گرفتن رقبای دیگر اولین اشتباهی است که اغلب صاحبان کسب و کار گرفتار آن می شوند. آنچه برند شما به مشتریانتان ارائه می کند فقط … شروع یک کسب و کار و ایجاد یک برند جدید کار ساده ای نیست و به مهارت فراوان، سخت کوشی و البته کمی شانس نیاز دارد. تصمیم گیری، فرآیندی است که همواره با ریسک موفقیت و عدم موفقیت همراه است. هرچه در هنگام تصمیم گیری برنامه ریزی و دقت بیشتری داشت، شانس موفقیت نیز افزایش پیدا می کند. در …

نکات مهم در طراحی لوگو مواد غذایی

نکات مهم در طراحی لوگو مواد غذایی

یکشنبه 7 بهمن 1397

محبوبه اردکانی زاده

طراحی و ایجاد نام تجاری یک نماینده برای معرفی کل برند شماست و براحتی باید نشان دهنده ی نوع فعالیت و پیام اصلی برندتان باشد. طراحی لوگو مواد غذایی نیز مانند سایر کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بتواند به نوعی نشان دهنده ی کیفیت و تازگی و برتری مواد غذایی باشد. به عبارت دیگر، طراحی لوگو مواد غذایی مانند یک روبان و برچسب می باشد که تمام برند را در بر دارد و باعث تشخیص و ماندگاری نام شما در ذهن خواهد بود.  الهام گرفتن از سایر نمونه های طراحی لوگو مواد غذایی هیچ چیز در دنیای گرافیک و طراحی لوگو، مانند دیدن نمی تواند به شما کمک … طراحی و ایجاد نام تجاری یک نماینده برای معرفی کل برند شماست و براحتی باید نشان دهنده ی نوع فعالیت و پیام اصلی برندتان باشد. طراحی لوگو مواد غذایی نیز مانند سایر کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید بتواند به نوعی نشان دهنده ی کیفیت و تازگی و برتری مواد غذایی باشد. به …

اصول انتخاب رنگ برند؛ چه رنگی؟ با چه فلسفه ای؟

اصول انتخاب رنگ برند؛ چه رنگی؟ با چه فلسفه ای؟

پنج‌شنبه 8 آذر 1397

محبوبه اردکانی زاده

همه ما برای برندمان رویاها و برنامه هایی داریم، و بر این موضوع واقفیم که داشتن نام و نشان (لوگو) مناسب یک برند چقدر در سرعت بخشیدن به برنامه ها و ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان موثر است. اما حالا که مراحل سخت اولیه را پشت سرگذاشتیم، موضوع مهم دیگری نیز باید در نظر داشته باشیم؛ انتخاب رنگ برند مناسب، عاملی که به نحوی به نام و نشان ما جلوه خواهد داد و روح فلسفه برند ما را به مخاطب انتقال می دهد! جدی بگیرید! اگر خیلی ساده‌ به «رنگ‌ها» نگاه کنیم، می‌بینیم که چیزی جز یکی از اجزای لوگو یا وب‌سایت برندتان نیست؛ اما حقیقت این است که … همه ما برای برندمان رویاها و برنامه هایی داریم، و بر این موضوع واقفیم که داشتن نام و نشان (لوگو) مناسب یک برند چقدر در سرعت بخشیدن به برنامه ها و ماندگاری در ذهن مخاطبین و مشتریان موثر است. اما حالا که مراحل سخت اولیه را پشت سرگذاشتیم، موضوع مهم دیگری نیز باید در نظر داشته …